פרופ' רהב: "תרופת הרג'נרון לא יעילה לנדבקי אומיקרון"

מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' רהב: "תרופת הרג'נרון לא יעילה לנדבקי אומיקרון"

פרופ' גליה רהב בשיחה עם 'קול חי': "אני לא מאמינה שאפשר יהיה לשלוט בגל הזה. מספר המקרים הולך וגדל. אני מקווה שלא יהיה עומס בבתי החולים; תרופת הרג'נרון שניתנת לחולי קורונה, כנראה לא יעילה לנדבקי זן האומיקרון"

בדיקת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים "שיבא" בתל השומר, פרופ' גליה רהב מעריכה כי לא ניתן יהיה לשלוט בזן האומיקרון: "אני חושבת שהוא גדול עלינו, אני לא מאמינה שאפשר יהיו לשלוט עליו. הוא כבר נכנס, מספר המקרים הולך ועולה. אני רק מקווה שלא יהיה עומס גדול על בתי החולים ושלא יהיו הרבה חולים ואשפוזים או תמותה חלילה".

בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם, הבהירה רהב כי עדיין לא ניתן לדעת האם הזן מסוכן יותר: "עוד אין מספיק נתונים כי לא עבר מספיק זמן, לוקח לפחות שבועיים-שלושה לדעת. כל וריאנט והאופי שלו. אצלנו בישראל האוכלוסייה מחוסנת אפילו בחיסון שלישי – אני לא יודעת אם ומתי החיסוניות הזו תרד".

לדבריה "הרושם הוא שהחיסון כן מגן מפני מחלה קשה, אבל לא ניתן להגיד את זה בצורה ברורה. אנחנו יודעים שהרוב מוגנים, כנראה שמפני הדבקות הוא פחות יעיל מאשר מול הזנים הקודמים".

היא נשאלה מה לדעתה הצעדים שצריכים להינקט: "אנחנו בזמן פנדמיה שיש כאלה סיכונים שחייבים לקבל החלטות מהירות. אי אפשר להמתין שיהיו אשפוזים כי אז זה כבר יהיו מאוחר מידי. לפעמים צריך לקבל החלטות שבדיעבד הן לא תמיד נכונות. לאורך כל ההתפרצות ראינו שההחלטות היו כמעט תמיד במקום".

עם זאת, היא הוסיפה: "הייתי מצפה שלא יהיו התקהלויות וחגיגות, וכן מסכות ולהתחסן יותר".

עוד אמרה רהב בהמשך הריאיון, כי "תרופת הרג'נרון שניתנת לחולי קורונה, כנראה לא יעילה לנדבקי זן האומיקרון".



0 תגובות